Tuesday 16 February 2016

Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck (HAMKA)


Beli disini (Maybank2u, CIMB clicks, VISA, Mastercard, Online Banking)



Kisah Zainuddin yang punyai ayah asal Minangkabau, dan ibu Makasar. Di Makasar dia dianggap orang Minangkabau lalu tidak diterima bergaul. Apabila dia sudah menjadi yatim piatu, dia berangkat pula ke ranah Minang. Di sana, dia dianggap pula sebagai orang Makasar. Tidak juga diterima. Itu membuat dia dipencillkan, lalu tersudut di suatu wilayah yang sepi. Sehinggalah dia bertemu dengan Hayati.

Gadis yang digelar bunga Batipuh. Cantiknya tiada banding, dan Hayati sahaja yang sudi berkawan dengan dia. Mereka berbalas-balas surat. Yang akhirnya itu berubah menjadi cinta.
Cinta itu yang baru pucuk, rupa-rupanya akan dilanda badai. Ranah Minang yang kuat berpegang dengan adat, membuatkan Zainuddin tidak diterima. Pedihnya hati pada ketika hadirnya pula orang ketiga, Aziz, yang hampir sempurna. Malah diterima baik oleh keluarga Hayati. 

Itulah mulanya perit cinta, dan berhujung pada tenggelamnya Kapal Van Der Wijck. 
==========
NOTA PENERBIT
==========

PTS MEDIA GROUP adalah satu-satunya penerbit Malaysia yang diberikan hak bagi menerbitkan kembali karya-karya HAMKA di Malaysia.

Pihak penerbit tidak mengubah bahasa dan ejaan yang digunakan oleh HAMKA bagi mengekalkan keaslian karya dan sebagai rujukan pada masa akan datang.

Pihak penerbit juga memberikan glosari di bahagian belakang buku pada perkataan-perkataan yang mungkin tidak difahami oleh pembaca di Malaysia.
===================
Format: Paperback
Saiz: 4.5 x 7.25
ISBN-13: 978-967-411-475-6 
Tarikh Terbit: 14 Apr 2015
Jumlah Muka Surat: 304
Berat: 0.23 Kg
===================

No comments:

Post a Comment